Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
-
inside
- Forum newbie
Bericht
door inside » do 25 okt 2012, 15:32
Ron UP schreef:Jullie hebben t probleem schijnbaar niet, maaar troost u, jullie krijgen t ook....

ik hoop het niet voor ze, maar ik ben er wel bang voor.
gisteren pon en de dealer gesproken, maar vanuit Duitsland nog geen oplossing
ik durf er niet in te rijden, en de dealer durft de verantwoording ook niet te nemen om hem
mee te geven.
wordt vervolgt
Gr. Hans
p.s. ik heb al een tijdje geleden een mail naar de moderator Tom gestuurd met verzoek om het topic up trekt naar rechts en de pol die daarover gaat bij elkaar te voegen uit eindelijk gaat het allemaal over dezelfde problemen .
-
Marantz
- Vagling liefhebber
Bericht
door Marantz » vr 26 okt 2012, 08:01
Ron UP schreef:Jullie hebben t probleem schijnbaar niet, maaar troost u, jullie krijgen t ook....

Klopt, ik heb (nog) niets vreemds gemerkt maar heb tot op heden nog maar 1100 km gereden, ja, je leest het goed ELFHONDERD, en dat vanaf 6 september + een korte vakantie in Nederland.
Ik ga deze UP in ieder gaval niet slijten met rijden......

-
Ron UP
- Forum eindbaas
Bericht
door Ron UP » vr 26 okt 2012, 08:37
CBdicX schreef:Ron UP schreef:Jullie hebben t probleem schijnbaar niet, maaar troost u, jullie krijgen t ook....

Klopt, ik heb (nog) niets vreemds gemerkt maar heb tot op heden nog maar 1100 km gereden, ja, je leest het goed ELFHONDERD, en dat vanaf 6 september + een korte vakantie in Nederland.
Ik ga deze UP in ieder gaval niet slijten met rijden......

Oh, das weinig ja

Ik had ook totaal geen problemen ,vanaf eind april, maar nu 8500 km verder, ja veel he, heb ik nu toch ook die problemen.
Ik denk persoonlijk dat t met de electr. stuurbekr. te maken kan hebben die snelheidsafhankelijk is. Ergens een sensor die soms hapert ofzo........of dat er een vlieg op zit

High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie:
http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
-
Roelio
- Vagling liefhebber
Bericht
door Roelio » vr 26 okt 2012, 11:29
We zouden eens goed moeten letten op de wind ! Het lijkt er op dat bij een kleine zijwind de up al behoorlijk naar de andere kant gaat trekken.
Ik laat nu ook af en toe het stuur los maar schrok me de tering gisteren op de A9 zat bijna in de vangrail
Did you have your UP today ? Level UP !
-
Ron UP
- Forum eindbaas
Bericht
door Ron UP » vr 26 okt 2012, 11:54
Was bij mij beiden keren windstil.....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie:
-
Whiteup!
- Forum newbie
Bericht
door Whiteup! » ma 05 nov 2012, 22:44
Met mijn Up ook 2x gehad dat ie naar links trekt. Ging bij mij weer over als ik flink naar links en naar rechts stuur, dus tot het stuur niet verder gaat en dan ff flink doordrukken. Vaag maar het helpt.
Ik heb inmiddels 25kkm ervaring met een 75pk zonder bm. Voor de rest een fijne auto.
-
Tom Westendorp
- Unicorn
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Westendorp » ma 05 nov 2012, 23:04
Whiteup! schreef:Met mijn Up ook 2x gehad dat ie naar links trekt. Ging bij mij weer over als ik flink naar links en naar rechts stuur, dus tot het stuur niet verder gaat en dan ff flink doordrukken. Vaag maar het helpt.
Ik heb inmiddels 25kkm ervaring met een 75pk zonder bm. Voor de rest een fijne auto.
Stelt u zich wel eerst even voor?
-
RaymonK
- Vagling liefhebber
Bericht
door RaymonK » wo 07 nov 2012, 19:16
Helaas het is zo ver!
Sinds vandaag trekt mijn Up! ook naar rechts
Morgen zet mijn vader hem bij de dealer... Ben heel erg benieuwd
-
NoTVR
- Vagling liefhebber
Bericht
door NoTVR » wo 07 nov 2012, 19:37
Vanochtend trok de UP ineens naar links, terwijl de wind duidelijk van links kwam. Maar het voelde echt aan alsof er een nieuwe middenstand was ontstaan.
Voor de zekerheid gestopt, maar geen lekke banden. In Google "UP trekt naar links" getypt, en kom hier terecht
Dus bij een benzinestation stuur helemaal naar links en naar rechts, en het was verholpen. Heb echter niet de illusie dat dit nu blijvend weg is. Dealer moet natuurlijk niet beginnen over bandenspanning en uitlijning nu.
-
Draconian
- Forum newbie
Bericht
door Draconian » di 13 nov 2012, 10:28
Nou, dat is mooi dan. Per 1 oktober 2012 ben ik eigenaar van de VW Move Up met Blue motion. Flink voor moeten sparen omdat ik hiervoor altijd tweedehands auto's had en de onkosten beu was. Voor het eerst in mijn leven een zuinige nieuwe auto kunnen kopen. Als ik nu al deze problemen lees word ik er niet vrolijk van. Nu staat er 938 km op de teller dus ben benieuwd wanneer het trekken dan gaat beginnen.
-
Jeroen Spits
- Vagling liefhebber
Bericht
door Jeroen Spits » di 13 nov 2012, 11:18
Gisteren is het mij ook opgevallen (eigenlijk al eerder) mijn uppie trekt behoorlijk naar links.. zal idd bij de komende beurt dit aangeven (is over 3000km alweer).
Up! op je bumper!
-
up!
- Forum eindbaas
Bericht
door up! » di 13 nov 2012, 15:29
Draconian schreef:Nou, dat is mooi dan. Per 1 oktober 2012 ben ik eigenaar van de VW Move Up met Blue motion. Flink voor moeten sparen omdat ik hiervoor altijd tweedehands auto's had en de onkosten beu was. Voor het eerst in mijn leven een zuinige nieuwe auto kunnen kopen. Als ik nu al deze problemen lees word ik er niet vrolijk van. Nu staat er 938 km op de teller dus ben benieuwd wanneer het trekken dan gaat beginnen.
Maak je niet druk en wees niet bang voor dat wat niet gaat komen. Je kunt je beter richten op de positieve kanten van het leven. Keep the good things UP!

High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
-
Ron UP
- Forum eindbaas
Bericht
door Ron UP » di 13 nov 2012, 16:26
up! schreef:Draconian schreef:Nou, dat is mooi dan. Per 1 oktober 2012 ben ik eigenaar van de VW Move Up met Blue motion. Flink voor moeten sparen omdat ik hiervoor altijd tweedehands auto's had en de onkosten beu was. Voor het eerst in mijn leven een zuinige nieuwe auto kunnen kopen. Als ik nu al deze problemen lees word ik er niet vrolijk van. Nu staat er 938 km op de teller dus ben benieuwd wanneer het trekken dan gaat beginnen.
Maak je niet druk en wees niet bang voor dat wat niet gaat komen. Je kunt je beter richten op de positieve kanten van het leven. Keep the good things UP!

Ik had t niet beter kunnen zeggen!!
Uppie:
-
Draconian
- Forum newbie
Bericht
door Draconian » di 13 nov 2012, 18:41
Nou dat is te laat. Eerste dag van de Up reed ik gelijk naar de Media Markt voor een dikke geluidsinstallatie. Tijdens rijden dus altijd muziek aanstaan. Vandaag na het werk voor het eerst de muziek uit gehad en bij iedere drempel of kleine geul in de weg die ik neem hoor ik het onderstel kraken en bonken. Niet hard maar je hoort het wel. Bij de voorwielen dus. Ook als ik mijn stuur tot het uiterste doe met inparkeren dan hoor je iets daarbinnen kraken bij de voorwielen. Net alsof het hele zooitje los zit. Van de week maar eens aan de onderkant gaan kijken en dan de dealer contacteren want dit is niet de bedoeling van een nieuwe auto met nog geen 1000 km op de teller.
-
sjoerdv
- Forum newbie
Bericht
door sjoerdv » di 13 nov 2012, 23:12
Beste allen,
ik had ook last van het trekken van het stuur naar zowel links als rechts, heb zelf wat 'proefjes' gedaan, wat blijkt als ik de auto gedurende een langere tijd heb geparkeerd met de wielen er schuin onder (bijvoorbeeld over de gehele nacht) dan trekt de auto de volgende dag naar de kant waar het stuur naar toe gedraaid was. Ik heb meerdere keren een test gedaan, bewust stuur naar links en naar rechts geparkeerd en dag erna trok de auto naar resp links en rechts, ook avonden geprobeerd met stuur recht geparkeerd (wielen recht onder de auto) volgende dag geen enkel probleem. Wellicht kunnen jullie dit eens proberen, ik had regelmatig last van dit probleem maar sinds ik bewust parkeer met de wielen recht onder de auto heb ik geen last meer gehad. (Reeds 5000 km gereden sinds oktober). Succes!!
-
up!
- Forum eindbaas
Bericht
door up! » di 13 nov 2012, 23:29
Kan een verklaring zijn. Ik parkeer al 20.000km met de up!-wielen recht onder de auto en ken het probleem ook niet

High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
-
RaymonK
- Vagling liefhebber
Bericht
door RaymonK » wo 14 nov 2012, 07:08
Mijn auto staat voor de 2e keer in een week met dit probleem weer bij de dealer.
Leuk en aardig dat het euvel zich kenbaar niet voordoet als je met de wielen recht parkeert maar het hoort zich
ook gewoon niet voor te doen wanneer je dit wel hebt gedaan.
Ik ben benieuwd of er inmiddels wel een oplossing voor is want ik heb er best de P in.
-
Draconian
- Forum newbie
Bericht
door Draconian » wo 14 nov 2012, 10:04
Ze kunnen beter al die Ups gaan terugroepen. Schijnt overal voor te komen.
http://www.upownersclub.co.uk/forum/ste ... c1289.html
Might be related to a problem they had on vauxhall corsas a while ago. They were changing columns because of it. If it is the same type of system (electrically assisted column), the most likely issue is the torque sensor within the column - lost its position, either due to the screws working loose or because the control module needs re-learning with the straight ahead position, i.e. was not programmed / set up correctly in the first place.
Moin Moin from Hamburg/Germany!
Obviously german up-drivers seem to have the same problem, of course:
Pulling to the left - we try to keep to right side of the road on the continent...
Reset by switching off ignition proves: No correlation with wheel alignment, camber roads, cross wind et cetera.
After complain to the dealer (in German so-called "der Freundliche" because of the well known VW-commercials in former times) VW seems to start a survey amongst up-drivers with steering problems.
If interested in, see the following link to the well-known german-Forum-site motor-talk:
http://www.motor-talk.de/forum/lenkung- ... 44931.html
If also interested in, see the pdfs attached to my postings there (page 2), containing some explanations and pictures of the electric power steering, Made by NSK (Japan) in Poland.
Following a technical article from
www.atzonline.de, a automobile technology trade magazine.
http://www.atzonline.de/Aktuell/Nachric ... VW-Up.html
Bye bye and good luck!
Taubitz (born and raised in Wolfsburg, the hometown of Volkswagen)
-
Tom Westendorp
- Unicorn
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Westendorp » wo 14 nov 2012, 10:57
Draconian stelt u zich even netjes voor zoals dat in de voorwaarden staat?
-
up!
- Forum eindbaas
Bericht
door up! » wo 14 nov 2012, 11:13
Nou, die up! past dan mooi bij het nieuwe kabinet, dat trekt ook naar links