Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door JuP ! » vr 12 apr 2013, 18:25

Ik kijk met regelmaat op http://www.volkswagen.nl/voorraad om te kijken wat er op voorraad staat. Als er asap een Up! komt wil ik geen 6-10 weken wachten, maar snel rijden. Ik zie echter dat veel modellen op bovengenoemde site al op kenteken staan. Is dit vanwege belastingveranderingen (BPM oid? ) dat ze voor 1 April jl. op kenteken zijn gezet?

Ik lees op het forum ook dat er nog wel eens op de voorraadmodellen flink korting word gegeven. Is dit ook vanwege dat ze al even op kenteken staan?

Ik heb in 2005 gekeken naar een Golf 5 GTi nieuw op voorraad, maar de dealer trok daar niet echt aan. Die wou dat ik gewoon bestelde, met 10 weken levertijd als gevolg.

Verder lees ik graag jullie ervaringen met een Up! als voorraadmodel. Wat is dan nog de levertijd? Kun je bij elke dealer kopen, of moet je speciaal naar de dealer waar de Up! in voorraad staat.

Roept U maar !!!!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door Patrick-Brand » vr 12 apr 2013, 18:50

Ik heb een voorraadmodel gekocht bij VW dealer Auto Hoogenboom in Rotterdam (onderdeel van PON). Omdat ik een voorraadmodel kocht heb ik een hele hoge korting gekregen! Dat hun naast dealer ook onderdeel zijn van de importeur scheelt ongetwijfeld ook. Anders zouden ze nooit zo'n hoge korting kunnen gegeven..

Mijn 75pk Up was al vóór 1 januari 2013 op een leeg kenteken gezet. Daarna moest hij vóór 1 maart 2013 op kenteken op naam worden gezet om onder de verhoogde bpm uit te komen. Scheelt me weer bijna 400 euro. Daarom is de 75pk versie dit jaar een stuk duurder geworden! Door die verhoogde bpm. Auto Hoogenboom had ongeveer 80(!) Ups op voorraad staan op het terrein van Pon. Allerlei kleuren, zowel 3 als 5 deurs, pakketen erop, alleen geen enkele auto met panorama-dak. Maar wel een grote keuze dus. Levertijd was heel snel, een week nadat ik hem gekocht had kon ik hem al ophalen.

Enig nadeel aan een voorraad model is wel: Het kan zijn dat jouw voorraad auto in een showroom staat. Dus dan hebben er al mensen in gezeten; draaien ze aan de knopjes, stoelen testen etc. Kan ook zo zijn dat jouw voorraad auto op een terrein staat staat en dan staat hij vaak wel buiten. Dus in weer en wind. Mijn deurrubbers waren daarom een beetje groen door de regen en zon erop. En op het rooster van de voorbumper zat ook een beetje groen.

Maar goed, je moet het een beetje afwegen voor wat je het waard vindt. Wil je liever een hoge korting en daardoor wat water bij de wijn doen? Of iets wat volledig naar je zin is maar dan ook wel een hogere prijs betalen. Auto Hoogenboom is in ieder geval een tip!
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door erikvank » vr 12 apr 2013, 20:43

Bij dealer M de Koning kreeg ik ook korting op een voorraadauto en nog eens extra als ik er een op kenteken nam. Gebouwd in 2012 (modeljaar 2013), maar het kenteken is pas in 2013 op naam gesteld, dus voor de afschrijving heb je er weinig last van dat het een auto is uit 2012.

De levertijd was anderhalve week omdat wij dat zelf wilde. Het had ook wel eerder gekund, maar wij moesten nog even onze oude auto leegruimen, wat spullen uitbouwen, etc. Ik denk dat als ik hem binnen een paar dagen had willen hebben dat ze daar hun best op zouden hebben gedaan. Nu hebben ze nog even mijn 220v-omvormer ingebouwd en verder de standaardzaken die bij het afleveren horen. Ik heb geen groene deurrubbers gezien en evenmin sporen van showroombezoekers. Wellicht allemaal weer keurig weggepoetst in die anderhalve week of het model was gewoon keurig schoon gestald tot die tijd.

De keuze was in ons geval wel heel beperkt. Met de eisen die wij stelden (geen zilvergrijs, airco, cruise control en nog een paar dingen) was het een black-up met 60 pk of een (eveneens zwarte) high-up met 75 pk. Het is die laatste geworden want tijdens de proefrit in een 60 pk misten we soms net even wat power.

Volgens mij kun je de voorraadauto's die op de volkswagen.nl-site staan bij iedere NL'se dealer kopen, maar zeker weten doe ik dat niet.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door up! » vr 12 apr 2013, 21:46

Mijn voorraad up kon ik in 2 weken rijden. Was precies de up! zoals ik 'm zelf ook had geconfigureerd, anders had ik een nieuwe besteld.

En nee, je kunt een up! die op de volkswagen.nl site staat niet altijd bij iedere Nederlandse dealer kopen. Ik heb dat geprobeerd, wilde een auto die in Overijssel stond afgeleverd hebben bij de dealer in Zuid-Holland. Maar de Zuid-Hollandse dealer kon er niet aan meewerken... Als de ene dealer een voorraad auto van een andere dealer overneemt, dan willen ze soms auto's ruilen. De Overijsselse dealer waar mijn up! stond wilde deze wel afstaan aan de dealer in Zuid-Holland, maar dan wilden ze wél een andere 5-deurs Up! ervoor terug hebben. En dat bleek niet mogelijk. Dus het ging niet door. En ik kon dus mijn gewenste up! alleen in Zwolle kopen.
Laatst gewijzigd door up! op zo 14 apr 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door JuP ! » za 13 apr 2013, 16:46

erikvank schreef:Bij dealer M de Koning kreeg ik ook korting op een voorraadauto en nog eens extra als ik er een op kenteken nam. Gebouwd in 2012 (modeljaar 2013), maar het kenteken is pas in 2013 op naam gesteld, dus voor de afschrijving heb je er weinig last van dat het een auto is uit 2012.
(...)
Als het modeljaar maar 2013 is........ :D
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door Victorio » zo 14 apr 2013, 18:11

Ik heb ook een Up! uit voorraad gekocht. Ik wilde sowieso een zwarte met airco. Werd dus al snel een Move Up! maar de nieuwprijs was méér dan de prijs van een zeer complete High Up! die op voorraad stond. Leuke korting gekregen, op 1 april getekend en 10 dagen later op mogen halen. :)

Als een auto uit de voorraad naadloos aansluit op je wensen zou ik er zeker voor gaan!
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Upperclass
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 10:53

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door Upperclass » di 14 mei 2013, 20:16

Patrick-Brand schreef:Ik heb een voorraadmodel gekocht bij VW dealer Auto Hoogenboom in Rotterdam (onderdeel van PON). Omdat ik een voorraadmodel kocht heb ik een hele hoge korting gekregen! Dat hun naast dealer ook onderdeel zijn van de importeur scheelt ongetwijfeld ook. Anders zouden ze nooit zo'n hoge korting kunnen gegeven..

Mijn 75pk Up was al vóór 1 januari 2013 op een leeg kenteken gezet. Daarna moest hij vóór 1 maart 2013 op kenteken op naam worden gezet om onder de verhoogde bpm uit te komen. Scheelt me weer bijna 400 euro. Daarom is de 75pk versie dit jaar een stuk duurder geworden! Door die verhoogde bpm. Auto Hoogenboom had ongeveer 80(!) Ups op voorraad staan op het terrein van Pon. Allerlei kleuren, zowel 3 als 5 deurs, pakketen erop, alleen geen enkele auto met panorama-dak. Maar wel een grote keuze dus. Levertijd was heel snel, een week nadat ik hem gekocht had kon ik hem al ophalen.

Enig nadeel aan een voorraad model is wel: Het kan zijn dat jouw voorraad auto in een showroom staat. Dus dan hebben er al mensen in gezeten; draaien ze aan de knopjes, stoelen testen etc. Kan ook zo zijn dat jouw voorraad auto op een terrein staat staat en dan staat hij vaak wel buiten. Dus in weer en wind. Mijn deurrubbers waren daarom een beetje groen door de regen en zon erop. En op het rooster van de voorbumper zat ook een beetje groen.

Maar goed, je moet het een beetje afwegen voor wat je het waard vindt. Wil je liever een hoge korting en daardoor wat water bij de wijn doen? Of iets wat volledig naar je zin is maar dan ook wel een hogere prijs betalen. Auto Hoogenboom is in ieder geval een tip!
Géén van de Volkswagen dealers is onderdeel van de Importeur Pon. Dus ook Auto Hoogenboom niet, je hebt namelijk in Amersfoort PonDealer, maar ook die is geen onderdeel van de Importeur. Kortingen zijn weliswaar verschillend per dealer, dus daar kan je je voordeel uithalen. Op dit moment heeft Martin schilder met www.upkopen.nl de beste papieren,als je een move up wilt. Dit kan alleen zomaar volgende week anders zijn.
Zakelijke auto Audi A8L 3.0 TDI Proline+ prive auto Witte 4drs VW High Up executive pakket en drive pakket.

Gebruikersavatar
FrankUp!
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: di 16 apr 2013, 22:24
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door FrankUp! » di 14 mei 2013, 20:43

Wij hebben onze Up gekocht bij De Waal in Tiel. Zij hadden 60 Upjes ingekocht en een kenteken aangevraagd (niet tenaamgesteld). We hebben de Up nog niet dus ik kan niet zeggen wat de kwaliteit is van aflevering mbt eventuele groene aanslag op deurrubbers oid.
Zij hadden net de auto staan waar wij naar op zoek waren, en het scheelde zo'n 600 euro met de plaatselijke VW dealer op een voorraadauto.

Een paar dealers horen wel bij Pon Holdings BV:
onder andere: Century Autogroep in Groningen, A-Point&Autovroon Amsterdam, Pon Dealer Amersfoort, Auto Hoogenboom Rotterdam en Wealer Autogroep in regio Limburg. (Bron: Wikipedia)

Of de dealers van Pon zijn of niet maakt niet uit denk ik, elke dealer heeft weer een eigen actie, ze willen immers allemaal verkopen. Daar heeft Pon altijd baat bij.
VW Move Up 60 pk 5drs, Light silver metallic, Executive pakket, reservewiel, 16"Triangle.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door Patrick-Brand » di 14 mei 2013, 20:55

Upperclass schreef:
Patrick-Brand schreef:Ik heb een voorraadmodel gekocht bij VW dealer Auto Hoogenboom in Rotterdam (onderdeel van PON). Omdat ik een voorraadmodel kocht heb ik een hele hoge korting gekregen! Dat hun naast dealer ook onderdeel zijn van de importeur scheelt ongetwijfeld ook. Anders zouden ze nooit zo'n hoge korting kunnen gegeven..

Mijn 75pk Up was al vóór 1 januari 2013 op een leeg kenteken gezet. Daarna moest hij vóór 1 maart 2013 op kenteken op naam worden gezet om onder de verhoogde bpm uit te komen. Scheelt me weer bijna 400 euro. Daarom is de 75pk versie dit jaar een stuk duurder geworden! Door die verhoogde bpm. Auto Hoogenboom had ongeveer 80(!) Ups op voorraad staan op het terrein van Pon. Allerlei kleuren, zowel 3 als 5 deurs, pakketen erop, alleen geen enkele auto met panorama-dak. Maar wel een grote keuze dus. Levertijd was heel snel, een week nadat ik hem gekocht had kon ik hem al ophalen.

Enig nadeel aan een voorraad model is wel: Het kan zijn dat jouw voorraad auto in een showroom staat. Dus dan hebben er al mensen in gezeten; draaien ze aan de knopjes, stoelen testen etc. Kan ook zo zijn dat jouw voorraad auto op een terrein staat staat en dan staat hij vaak wel buiten. Dus in weer en wind. Mijn deurrubbers waren daarom een beetje groen door de regen en zon erop. En op het rooster van de voorbumper zat ook een beetje groen.

Maar goed, je moet het een beetje afwegen voor wat je het waard vindt. Wil je liever een hoge korting en daardoor wat water bij de wijn doen? Of iets wat volledig naar je zin is maar dan ook wel een hogere prijs betalen. Auto Hoogenboom is in ieder geval een tip!
Géén van de Volkswagen dealers is onderdeel van de Importeur Pon. Dus ook Auto Hoogenboom niet, je hebt namelijk in Amersfoort PonDealer, maar ook die is geen onderdeel van de Importeur. Kortingen zijn weliswaar verschillend per dealer, dus daar kan je je voordeel uithalen. Op dit moment heeft Martin schilder met http://www.upkopen.nl de beste papieren,als je een move up wilt. Dit kan alleen zomaar volgende week anders zijn.
Weet jij dat zeker? ;) Staat namelijk wel op de site van PON. Oftewel, Auto Hoogenboom is gewoon onderdeel van PON, net als Gazelle.
http://www.pon.com/werken-bij-pon/werke ... 5027.lynkx
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door Ron UP » do 16 mei 2013, 20:58

Onze Up, is nu de 2e, was ook een voorraadmodel. Hij is in de 2e week van januari gefabriceerd en mijn dealer had 40 Ups ingekocht. Mijn Up stond inderdaad al op kenteken, gewoon ingekocht door de dealer omdat ze hun quotum gewoonweg moeten halen.......Ik heb er een week op moeten wachten om klaar te laten maken, overschrijven enzo.
Op de RDW site staat nu gewoon dat mn eerste toelating 1-5-13 is, de dag dat ik m ophaalde, en dat ik gewoon de eerste eigenaar ben :D

Dus..........hij stond wel op kenteken, maar de datum is bepalend geweest dat ik m op mn naam kreeg.

Enne....ja.........leuke kortingen zitten erop :mrgreen: :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door erikvank » do 16 mei 2013, 21:30

Patrick-Brand schreef:
Upperclass schreef:
Patrick-Brand schreef:Ik heb een voorraadmodel gekocht bij VW dealer Auto Hoogenboom in Rotterdam (onderdeel van PON). Omdat ik een voorraadmodel kocht heb ik een hele hoge korting gekregen! Dat hun naast dealer ook onderdeel zijn van de importeur scheelt ongetwijfeld ook. Anders zouden ze nooit zo'n hoge korting kunnen gegeven..

Mijn 75pk Up was al vóór 1 januari 2013 op een leeg kenteken gezet. Daarna moest hij vóór 1 maart 2013 op kenteken op naam worden gezet om onder de verhoogde bpm uit te komen. Scheelt me weer bijna 400 euro. Daarom is de 75pk versie dit jaar een stuk duurder geworden! Door die verhoogde bpm. Auto Hoogenboom had ongeveer 80(!) Ups op voorraad staan op het terrein van Pon. Allerlei kleuren, zowel 3 als 5 deurs, pakketen erop, alleen geen enkele auto met panorama-dak. Maar wel een grote keuze dus. Levertijd was heel snel, een week nadat ik hem gekocht had kon ik hem al ophalen.

Enig nadeel aan een voorraad model is wel: Het kan zijn dat jouw voorraad auto in een showroom staat. Dus dan hebben er al mensen in gezeten; draaien ze aan de knopjes, stoelen testen etc. Kan ook zo zijn dat jouw voorraad auto op een terrein staat staat en dan staat hij vaak wel buiten. Dus in weer en wind. Mijn deurrubbers waren daarom een beetje groen door de regen en zon erop. En op het rooster van de voorbumper zat ook een beetje groen.

Maar goed, je moet het een beetje afwegen voor wat je het waard vindt. Wil je liever een hoge korting en daardoor wat water bij de wijn doen? Of iets wat volledig naar je zin is maar dan ook wel een hogere prijs betalen. Auto Hoogenboom is in ieder geval een tip!
Géén van de Volkswagen dealers is onderdeel van de Importeur Pon. Dus ook Auto Hoogenboom niet, je hebt namelijk in Amersfoort PonDealer, maar ook die is geen onderdeel van de Importeur. Kortingen zijn weliswaar verschillend per dealer, dus daar kan je je voordeel uithalen. Op dit moment heeft Martin schilder met http://www.upkopen.nl de beste papieren,als je een move up wilt. Dit kan alleen zomaar volgende week anders zijn.
Weet jij dat zeker? ;) Staat namelijk wel op de site van PON. Oftewel, Auto Hoogenboom is gewoon onderdeel van PON, net als Gazelle.
http://www.pon.com/werken-bij-pon/werke ... 5027.lynkx
De Pon Dealer Group is een dochter van Pon, net als Auto Hoogenboom een dochter is van Pon, en Volkswagen (de importeur) en Seat (de importeur), etc. Maar Hoogenboom is dus geen dochter van de importeur. Het zijn zusterondernemingen. Voor de hele lijst: http://www.pon.com/pon-ondernemingen/al ... t.22.lynkx
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door Tom Westendorp » do 16 mei 2013, 21:32

Nou JP gaat de Pixo er uit?!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: Ervaringen met Volkswagen voorraadmodellen ?

Bericht door rjw » vr 17 mei 2013, 11:09

Ik heb ik een voorraad High Up met een leuke korting, enigste nadeel is dat het het oude model is dus zonder Drive Pakket.
Voor het nieuwe model moest ik bijna 2000€ meer betalen en 8-10 weken wachten waardoor mijn Aygo voor de 1e APK naar de garage moest en waarschijnlijk de voorbanden niet door de keuring kwamen, ook weer extra kosten.

Plaats reactie