Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Vw rijder
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 08:45
Locatie: Genemuiden

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Vw rijder » ma 18 nov 2013, 07:45

Zo dat is wel mega fel!! Ala ze het mogen begeven bestel ik deze ook. Thx

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 20 nov 2013, 22:49

Nou ik ben bezig geweest met Koen van Leddel.nl om T20 leds werkend te krijgen in mijn citigo zonder ze aan te hoeven passen.
Vandaag was het moment supreme want ze werken zonder problemen.

Voor alsnog gaat het om deze t20 Led lampen http://www.leddel.nl/a-119645/19-smd-le ... )-led-wit/
Er staat nog bij dat ze niet geschikt zijn voor de drieling maar dat zijn ze nu wel. daarmee zijn deze leds nog betaalbaar met hun €19,95.
Koen gaat ook bezig om te kijken of hij ze kan bestellen met betere ledjes er in maar die zullen waarschijnlijk duurder worden.

Hier even wat foto's hoe ze het doen in schemerlicht. En nog een foto met links een PIAA T20 27watt pitje en rechts de LED.
Het lijkt bijna of de PIAA feller zijn maar dat is niet zo. Waarschijnlijk omdat die kant bij de muur stond (donkerder) en de kant
met de LED er in aan de lichte kant. Ik denk dat ze net zo fel zijn of net iets feller. Ik wilde niet in de regen gaan kloten met de pitten
omdat ik geen vocht in de armaturen wilde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

ernst
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 07:14

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door ernst » do 21 nov 2013, 07:34

Xanderv...allereerst bedankt dat je zoveel moeite steekt in dit item. De vorige ledlampjes van Koen heb ik ook terug moeten sturen omdat ze "wegsmolten". Koen deed daar niet moeilijk over. Heb jij met Koen iets afgesproken over hoe lang je de lampjes gaat testen en heb je die ledlampjes gewoon zonder speciale positie van de lampjes, geinstalleerd? Een tijdje terug las ik bijv dat je de lampjes op een bepaalde manier moest bevestigen. Kan me niet meer herinneren of dat in dit topic was...
Ik vind het in ieder geval top dat je hiermee bezig bent want er zijn er zovelen als jou en mij die over willen stappen naar DRL-led.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » do 21 nov 2013, 09:56

Hey Ernst,
Koen wilde inderdaad dat ik eerst even aankeek hoe het zou gaan met de LED's. Maar ik denk dat het wel goed gaat aangezien ik gister een uur heb gereden en er nog niks gesmolten is.
Je moet de lampjes er inderdaad goed in doen, maar waarschijnlijk gebeurd er gewoon helemaal niks als je ze andersom in de fitting doet. De fitting is ingedeeld zodat de ene kant de spanning levert en de andere kant de min is. Wil je het gelijk goed doen dan kijk je in de fitting. De ene kant komen de 2 beugeltjes onderin bij elkaar en is dus de min. De andere kant blijven ze onderin gescheiden van elkaar en kunnen ze dus andere spanning doorgeven.
Als er nog vragen zijn wil ik best even een foto plaatsen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 31 okt 2012, 16:17

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Tim » vr 22 nov 2013, 10:12

Customdip.nl schreef:Beste mensen,

Afgelopen weekend ben ik eens een kijkje gaan nemen bij de stand van Xenonlamp.nl op de 100% tuningbeurs in Ahoy.
Gezellig staan babbelen met de heren (na me door de drukte bij de stand te hebben gewordt :P ), aardige lui.
Uiteraard gelijk even nagevraagd of er wat voor de Up! lag en lieten ze nou net een set DRV Leds hebben liggen.

Zover het me nog bijstaat gingen de Ultra felle anti-CanBus-storing lampjes voor €40,- over de toonbank.
http://www.xenonlamp.nl/canbus-led-dagr ... 1-5w-vw-up
Nadien direct in de Up! gemeubeld en ze werken perfect. Zowel op 100% stand als op halve kracht.
Geen afbrokkelende/desintegrerende/smeulende taferelen, gewoon goed.

De term 'ultra-fel' van deze dingetjes is aardig op z'n plaats, getuige de onderstaande foto's.
Oordeel zelf ;)

50% stand:
http://i900.photobucket.com/albums/ac21 ... f7fea8.jpg

100% stand:
http://i900.photobucket.com/albums/ac21 ... 749c7c.jpg

In het donker :shock:
http://i900.photobucket.com/albums/ac21 ... 51f403.jpg

Mijn mening: bestellen die handel, gelijk van al het +/- etc. gedoe af..

Oh ja overigens, wederom het kleurtje van de Up! gewijzigd, maar dat is niet voor hier :mrgreen:
http://www.miniinthebox.com/nl/t20-7443 ... 79081.html
Lijkt mij interessanter ... heb je thuis liggen voor €24,82
6000K
http://seatmiiforum.nl/viewtopic.php?f= ... 0cf#p35377
Seat Mii Style Chiq

ernst
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 07:14

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door ernst » zo 24 nov 2013, 15:26

Xanderv..Ondertussen heb ik bij Koen dezelfde set let lampjes besteld die jij ook hebt. Koen vermeldde erbij dat ik ze wel op de juiste manier moet inzetten. Ik heb de led lampjes nog niet gezien maar door jouw beschrijving van de fitting neem ik dus aan dat de ledlampjes onderaan aan de ene kant 2 draadjes hebben(voor de verschillende stroom) en aan de andere kant 1 draad (voor de massa)?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » zo 24 nov 2013, 15:58

Klopt precies ernst.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

rednax
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 08:48

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door rednax » di 26 nov 2013, 18:46

Xanderv schreef:Nou ik ben bezig geweest met Koen van Leddel.nl om T20 leds werkend te krijgen in mijn citigo zonder ze aan te hoeven passen.
Vandaag was het moment supreme want ze werken zonder problemen.

Voor alsnog gaat het om deze t20 Led lampen http://www.leddel.nl/a-119645/19-smd-le ... )-led-wit/
Er staat nog bij dat ze niet geschikt zijn voor de drieling maar dat zijn ze nu wel. daarmee zijn deze leds nog betaalbaar met hun €19,95.
Koen gaat ook bezig om te kijken of hij ze kan bestellen met betere ledjes er in maar die zullen waarschijnlijk duurder worden.

Hier even wat foto's hoe ze het doen in schemerlicht. En nog een foto met links een PIAA T20 27watt pitje en rechts de LED.
Het lijkt bijna of de PIAA feller zijn maar dat is niet zo. Waarschijnlijk omdat die kant bij de muur stond (donkerder) en de kant
met de LED er in aan de lichte kant. Ik denk dat ze net zo fel zijn of net iets feller. Ik wilde niet in de regen gaan kloten met de pitten
omdat ik geen vocht in de armaturen wilde.
Heb deze lampen vandaag ontvangen, helaas alleen een aan/uit resultaat, geen hi/lo.

Heb je nog foto's van deze lampen zelf ? Mijn lampjes hebben maar 1 draadje aan iedere kant.
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » di 26 nov 2013, 21:58

Oh wat apart, even contact opnemen met Koen.
Ik had aan de ene kant 2 draadjes en de andere 1. Als het goed is gaat koen nu meer bestellen van de lampen die ik nu heb getest.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

rednax
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 08:48

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door rednax » di 26 nov 2013, 22:57

Koen heeft al gereageerd, ik heb lampen van de oude serie gekregen. Ga deze terugsturen en krijg over ca 1,5 week de juiste leds toegestuurd.
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 27 nov 2013, 00:42

Ok goed geregeld
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

ernst
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 07:14

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door ernst » wo 27 nov 2013, 17:57

Hey Xanderv
Heb maandag de leds die jij ook hebt, binnengekregen....even goed gekeken bij de installatie en ze werken perfect. Zijn inderdaad leds met aan de ene kant 2 draadjes voor de stroom en 1 draadje aan de andere kant voor de massa. Koen gaat inderdaad een lading bestellen....dan kan ik nog een setje voor onze 2e citigo bestellen.
Top!

rednax
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 08:48

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door rednax » wo 18 dec 2013, 20:28

Vandaag de juiste leds van leddel ontvangen, werken perfect. Alleen nu lijken de Osram Nightbreakers zo geel :lol:

Maar even kijken of ik er nog xenon in zet of ultra witte h4 lampen ofzo.
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 18 dec 2013, 23:26

Samen met mijn gp thunders zien ze er goed uit hoor. Is beetje blauwig maar komt dichtbij xenon
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Patrick-Brand » vr 27 dec 2013, 22:29

Ik ben inmiddels het overzicht met betrekking tot lampen een beetje kwijt..
Ik heb nu alles standaard maar zou graag wat witter en fellere lampen willen.
Welke lampjes moet ik hebben voor dim- en stadslicht (is dit hetzelfde lampje), en welke voor dagrijverlichting? Is het zelf makkelijk te vervangen?
Ik vind het wel belangrijk dat het betrouwbare verlichting is, kan het me niet permitteren midden in de nacht stil te moeten staan omdat m'n lampen zijn doorgebrand.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door DonkUp » za 28 dec 2013, 12:39

Dagrij- en stadslicht is 1 lampje (T20 fitting), dim- en grootlicht is ook 1 lamp (H4 fitting). Wil je nog een stapje verder gaan dan zou je de mistlampen (HB4 fitting) ook kunnen vervangen voor hetzelfde type lamp die je voor dim-/grootlicht kiest. Ik moet er ook nog eens in duiken welke lampen ik wil gaan monteren als de huidige stuk gaan ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Patrick-Brand » za 28 dec 2013, 16:35

Zijn de lampen van Van den Udenhout aan te raden?
http://shop.udenhout.nl/lifestyle/lifes ... set-4000-k
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door DonkUp » za 28 dec 2013, 18:25

Ik heb er nog geen klachten over gelezen hier, ondanks dat er hier best wat zijn die ze gemonteerd hebben. Het zullen dus wel goede lampen zijn.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door CityGo010 » di 31 dec 2013, 17:20

Let op Leddel heeft speciale T20 leds ontwikkeld die plug en play werken voor Peugeot 208, Opel Corsa en Opel Insignia . Als u deze leds wilt bestellen kies dan bij Verloop + - aansluiting voor de optie ''geschikt voor Peugeot 208 Opel Corsa etc''

Let op deze leds werken niet voor de VW UP, Skoda Citigo, Seat Mii

-----------------------------------------------------------

Staat in duidelijke taal dat ze NIET werken bij de UP enz.
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » di 31 dec 2013, 19:34

Die moet je ook niet bestellen, als het goed is staan er ook andere. Anders moet je hem even mailen, ik heb ze namelijk zelf voor hem getest dus er zijn wel werkende t20 bij Leddel.nl
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie