Terugroep actie automaat

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Anil2013
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 09:51

Terugroep actie automaat

Bericht door Anil2013 » ma 12 jan 2015, 20:52

Ik heb vorig week vrijdag een module voor de automaat vervangen gekregen vanuit PON. Bleek een terugroep actie. eerder werd geprobeerd om de module te vervangen, maar starte de auto niet meer, dus oude module terug geplaatst. Nu heb ik een andere module op de auto en hij schakel bagger...... display voor de versnelling werkt niet, verbruik is met ongeveer 6 km per liter omhoog gegaan..... schakeld heel vreemd, lang van 2 naar 3 dan heel snel van 4 naar 5 en blijft in 5 hangen bij snelheid onder 50km/uur. heeft iemand anders ervaring met deze terugroep actie?
Anil, High UP met bijna alle opties..

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Terug roepactie automaat

Bericht door N!jntje » ma 12 jan 2015, 21:09

Er moeten 2 dingen gedaan worden. Waaronder een Update. Vraag even na of ze beiden hebben gedaan. Wij hebben dit met 2 up automaatjes laten doen. Verder geen problemen mee. 1 is net 2e hand nieuw gekocht. Dus die weten we niet hoe deze ervoor liep. De ander is nu niet meer in ons bezit... maar deze leek wel beter te lopen en te schakelen.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Terug roepactie automaat

Bericht door enie-up » di 13 jan 2015, 12:38

Ik rij een automaat van maart 2014, maar nog niks gehoord :(

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Terug roepactie automaat

Bericht door N!jntje » di 13 jan 2015, 14:02

enie-up schreef:Ik rij een automaat van maart 2014, maar nog niks gehoord :(
Dit klopt Enie. 2014 zou kunnen dat deze niet de terugroepactie heeft.
Iniedergeval! Ik zou het voor zijn! Onze vorige up is mede hierdoor naar ons idee slechter gaan schakelen. Op een dag wilde de auto namelijk opeens niet meer starten omdat er een fout zat in de bak. Normaal doen ze dit pas op het moment dat je komt voor je beurtje. Dit omdat het " niet belangrijk genoeg" zou zijn.

De tip vanuit mij is dus om even na te laten kijken bij de dealer.

Anil2013
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 09:51

Re: Terug roepactie automaat

Bericht door Anil2013 » di 13 jan 2015, 15:26

Die van mij is van maart 2013 en heb maar 62000km mee gereden. De eerste keer bleek er een fout in de software te zijn. Nu had chef van werkplaats zelf naar gekeken? die is nu ziek en kan niet benaderd worden. Dus wacht ik af wat verder gaat gebeuren. Nijntje ik zal dat van jou meenemen, als ik weer contact heb.
Ik twijfel of ik nu de garantie moet uitbreiden. zal snel bij de 100000 zitten.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Terugroep actie automaat

Bericht door Jos Bosch » di 13 jan 2015, 16:12

Totaal niks gehoord van mijn VW dealer. :o :o :shock:

Onze UP! Is van Mei 2013.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

siegerdb
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 13:31

Re: Terugroep actie automaat

Bericht door siegerdb » di 17 feb 2015, 12:31

Ik herken wat je schrijft. Onze Up! met automaat (sept '12) is vorig jaar oktober teruggeroepen naar de dealer voor vervanging van het regelapparaat van de automaat. Na de vervanging deed het display het niet meer, is de 2e versnelling een stuk langer geworden en de 3e een stuk korter. Het verbruik is ongeveer 10% gestegen.
We hebben dit bij de dealer aangekaart en de auto is tot tweemaal toe terug geweest om te kijken of er iets aan te doen viel. De dealer heeft meerdere updates en resets uitgevoerd. Het display werkt weer, maar de schakelmomenten en het verbruik blijven anders dan voorheen. De dealer geeft aan dat het kan dat de verhoudingen nu anders worden gekozen, maar dat er voor de rest niets mis is. Al met al is de automaat er niet prettiger op gaan rijden. Voor mij is het een overweging om de Up! daarom dit jaar te gaan inruilen voor een andere auto.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Terugroep actie automaat

Bericht door Miisport1 » do 05 mar 2015, 20:41

Mijne is ook terug geweest.
1 bak ellende. Schakelde in auto stand wel. Handgeschakeld gaf hij niks meer aan in het display.
Terug naar de dealer.een uur wachten konden het niet oplossen.
Moest later terug komen.
Drie dagen later werkte het in eens naar behoren.
Lekker zulke storingen.
Toch terug gebracht. Heeft daar een dag gestaan en ze hebben de update weer gedaan. Daarna functieneerde alles weer zoals vanouds nu al weer zoon 7000 km geleden.

Jeroen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:17

Re: Terugroep actie automaat

Bericht door Jeroen » za 21 mar 2015, 08:39

20 maart is bij mijn Up-automaat de update gedaan, en jawel... het display werkt niet bij handmatig schakelen. Maandag wordt de update opnieuw gedaan. (Wordt vervolgd!)

Het lijkt er inderdaad op dat ook de schakelmomenten zijn veranderd, maar ik vind het een vooruitgang. Voorheen moest je erg veel gas geven om hem/haar(?) langer in de 2 te houden, maar nu lijkt dat wat te zijn aangepast.
High up automaat, mét open dak!

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Terugroep actie automaat

Bericht door Miisport1 » zo 22 mar 2015, 21:09

Zelfde wat ik ook had. Na een paar dagen werkte het display ineens weer.

Jeroen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:17

Re: Terugroep actie automaat

Bericht door Jeroen » wo 25 mar 2015, 15:46

Na nogal intensief contact met de importeur is de update nu goed uitgevoerd: het display werkt weer naar behoren.
High up automaat, mét open dak!

Plaats reactie