Dakdragers en Dakkoffer

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Toine013
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 08:37

Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Toine013 » do 02 aug 2012, 21:00

Hallo,

Ik ben van plan om dakdragers en een dakkoffer aan te schaffen om wat extra bagage mee te kunnen nemen.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Mogelijk advies voor type en/of merk?

Groetjes Toine

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door up! » do 02 aug 2012, 21:38

Waarom niet de dakdragers en dakkoffer van Volkswagen? Die zien er mooi uit lijkt mij!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Toine » vr 03 aug 2012, 10:23

Idd en dan steken de dakdragers er ook niet zo lelijk uit als je de originele neemt... 8-)
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door el coche SEAT » vr 03 aug 2012, 14:21

Ik heb zelf goede ervaringen met Thule.

Origineel is de dakdrager en een koffer redelijk prijzig.
Zag op de webshop van Udenhout de volgende aanbieding.

http://shop.udenhout.nl/up_and_go_pakket_volkswagen_up

Dakdrager kost in Duitsland € 169,- (origineel). De Thule koffer pacific 100 kost € 259.
Dat is te samen (zonder verzendkosten) € 428. De aanbieding van de webshop ius dus niet verkeerd (is met montage).

Misschien dat je lokaal nog iets geregeld krijgt ;) .
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Toine013
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 08:37

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Toine013 » za 04 aug 2012, 16:06

Dank voor de link!

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Bertje » di 18 jun 2013, 12:50

| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door erikvank » do 20 jun 2013, 11:08

Hou rekening met het gewicht. max 50 kg, waarvan bijna de helft dus gaat zitten in dakdragers en koffer, dus je kunt max ca 25 kg in de dakkoffer stoppen.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Jos Bosch » do 20 jun 2013, 19:48

Heb ook de originelen van Volkswagen.Deze kan je ook maar op een manier monteren.
Kijk maar een onder je rubbers daar zitten gaatjes waar de dakdragers moeten zitten,dus op de dakdragers zitten pinnetjes die daar in passen.
Dus ik zou voor de originele gaan.Zijn inderdaad wel iets duurder.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Toine » za 20 jul 2013, 22:57

Ik heb de originele Seat dakdragers aangeschaft bij mijn eigen dealer die kon een leuk prijseje maken in combinatie met een beurt.
Verder heb ik een hapro dakkoffer gekocht die goed uit de test kwam van de adac... Er zit nl een hoop troep tussen de dakkoffers...
ADAC
De dakkoffer en dagdragers wegen bij elkaar 19.5 KG dus nog 30 KG mag erin.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Toine » zo 21 jul 2013, 13:32

Afbeelding
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Autheo » zo 21 jul 2013, 17:40

Toine schreef:Ik heb de originele Seat dakdragers aangeschaft bij mijn eigen dealer die kon een leuk prijseje maken in combinatie met een beurt.
Verder heb ik een hapro dakkoffer gekocht die goed uit de test kwam van de adac... Er zit nl een hoop troep tussen de dakkoffers...
ADAC
De dakkoffer en dagdragers wegen bij elkaar 19.5 KG dus nog 30 KG mag erin.
Ziet er imposant uit , zo'n koffer op de Mii. Ben benieuwd hoeveel meer brandstof het vraagt. Heb je de boordcomputer om het eens te vergelijken?

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Jos Bosch » zo 21 jul 2013, 22:04

Autheo schreef:
Toine schreef:Ik heb de originele Seat dakdragers aangeschaft bij mijn eigen dealer die kon een leuk prijseje maken in combinatie met een beurt.
Verder heb ik een hapro dakkoffer gekocht die goed uit de test kwam van de adac... Er zit nl een hoop troep tussen de dakkoffers...
ADAC
De dakkoffer en dagdragers wegen bij elkaar 19.5 KG dus nog 30 KG mag erin.
Ziet er imposant uit , zo'n koffer op de Mii. Ben benieuwd hoeveel meer brandstof het vraagt. Heb je de boordcomputer om het eens te vergelijken?
Heb vrijdag getankt en kom op 18 km per liter.Heb meer dan de helft van de tank met koffer op het dak gereden en onze UP! Vol beladen.Dacht ook wel nu gaat hij veel verbruiken maar dat viel 100% mee,
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Toine » zo 21 jul 2013, 22:37

Het zal er ook van af hangen hoe snel je er mee gaat toeren, voor de dakkoffer is het aangegeven max 130 km per uur, dus op de vakantierit gaat ie op 130 km op de gps, we gaan het meemaken over een paar weken weet ik meer....;)
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Toine » zo 11 aug 2013, 21:42

Zo ritje door Frankrijk gemaakt met 2 volwassenen en 2 kids en volle dakkoffer en bijna volle kofferbak van de Mii, we zijn vanaf het Utrecht over Parijs gereden en dan midden door Frankrijk tot aan de Middelandse zee, het was:
1233 km volgens de GPS en we waren er in 12 uur en 15 min.(incl. Pi(s)tops) Om 3:45 weg en om 16:00 aanwezig op de camping...


Ik heb flink doorgereden en niet op het verbruik gelet, in Parijs was het erg druk en nat bij 80 km ging je aquaplanneren en dus rustig aan gedaan het regende zo hard dat er ook water naar binnen kwam(enkele drupples maar goed) via het rubber tussen de deur en de auto, omdat daar ook de dakdrager tussen kemt.
Verder onderweg ook nog wat buitjes gehad maar helemaal droog binnen verder.
Ik heb alleen op de snelheid gelet niet harder dan 6 km harder dan toegestaan op de gpssnelheid....heerlijk die cruise controll!
En het laatste stukje van een paar honderd km door de bergen volgas in zijn 4 naar boven en dan nog liep de Mii nog terug naar onder de 100.... Sommige hellingen 7,5%
Verder heeft ie zich goed gehouden en is het een fijne auto voor de lange zit!

Het verbruik volgens de boordcomp. Kwam uit op 14.2 over de hele rit, al met al netjes!
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door @@lgra » zo 11 aug 2013, 21:54

Jos Bosch schreef:Heb ook de originelen van Volkswagen.Deze kan je ook maar op een manier monteren.
Kijk maar een onder je rubbers daar zitten gaatjes waar de dakdragers moeten zitten,dus op de dakdragers zitten pinnetjes die daar in passen.
Dus ik zou voor de originele gaan.Zijn inderdaad wel iets duurder.

De Thule zit precies hetzelfde als de originele gemonteerd. Nadeel van de Thule is dat je hem eerst op maat moet maken. Voordeel en tevens ook nadeel is dat de dragers iets buiten de steunen uitsteken. dat maakt ze wat breder en het is makkelijker om iets vast te zetten, maar het ziet er iets minder strak uit. Bovendien geven ze leeg een kolere herrie, maar dat doen de originele ook.
Beste keuze is wellicht de thule met dragers met een soort vleugelprofiel. Die geven igg geen herrie. ;)
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Dakdragers en Dakkoffer

Bericht door Toine » zo 11 aug 2013, 22:01

@@lgra schreef:De Thule zit precies hetzelfde als de originele gemonteerd. Nadeel van de Thule is dat je hem eerst op maat moet maken. Voordeel en tevens ook nadeel is dat de dragers iets buiten de steunen uitsteken. dat maakt ze wat breder en het is makkelijker om iets vast te zetten, maar het ziet er iets minder strak uit. Bovendien geven ze leeg een kolere herrie, maar dat doen de originele ook.
Beste keuze is wellicht de thule met dragers met een soort vleugelprofiel. Die geven igg geen herrie. ;)
Ik heb hier in Frankrijk alles eraf gerukt, ik ga niet een aantal weken met alleen dakdragers en/of lege dakkoffer rondtoeren.
Lege dragers maken idd veel meer geluid dan met dakkoffer....
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Plaats reactie