Witte aanslag op naafkappen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Teun
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: di 19 dec 2023, 18:59

Witte aanslag op naafkappen

Bericht door Teun » do 11 jan 2024, 20:25

Goedenavond,

Een paar weken geleden heb ik een set lichtmetalen velgen aangeschaft. Op de naafkappen van deze velgen zit een witte aanslag die hardnekkiger is dan gedacht. Het oppoetsen helpt wel iets, maar er blijft nog steeds een groot restant achter. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe dit het beste weg te krijgen is?

Hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd of dit iemand bekend voorkomt en of er een goede oplossing voor is.

Teun

DrEd
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 dec 2023, 18:24

Re: Witte aanslag op naafkappen

Bericht door DrEd » vr 12 jan 2024, 12:04

Oxidatie onder de laklaag. Poetsen gaat niet helpen en ik ben benieuwd of je ze met schuren en spuiten wel weer een beetje toonbaar kunt maken.

Gebruikersavatar
Teun
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: di 19 dec 2023, 18:59

Re: Witte aanslag op naafkappen

Bericht door Teun » vr 12 jan 2024, 13:33

DrEd schreef:
vr 12 jan 2024, 12:04
Oxidatie onder de laklaag. Poetsen gaat niet helpen en ik ben benieuwd of je ze met schuren en spuiten wel weer een beetje toonbaar kunt maken.
Thanks voor je reactie! Ik heb een nieuwe set besteld. Is zulke oxidatie in de toekomst te voorkomen? Bijvoorbeeld door ze regelmatig schoon te maken?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Witte aanslag op naafkappen

Bericht door dennuus1 » vr 12 jan 2024, 17:21

Zorgen dat je ze niet beschadigd en vooral niet in pekel rijden.

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Witte aanslag op naafkappen

Bericht door Up!grade TSI » za 13 jan 2024, 12:23

Teun schreef:
vr 12 jan 2024, 13:33
DrEd schreef:
vr 12 jan 2024, 12:04
Oxidatie onder de laklaag. Poetsen gaat niet helpen en ik ben benieuwd of je ze met schuren en spuiten wel weer een beetje toonbaar kunt maken.
Thanks voor je reactie! Ik heb een nieuwe set besteld. Is zulke oxidatie in de toekomst te voorkomen? Bijvoorbeeld door ze regelmatig schoon te maken?
Sowieso zou ik de hele auto, dus inclusief de wielen en naafkappen regelmatig schoonmaken.
Lijkt mij persoonlijk vrij logisch al deelt niet iedereen die mening natuurlijk...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Teun
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: di 19 dec 2023, 18:59

Re: Witte aanslag op naafkappen

Bericht door Teun » zo 14 jan 2024, 13:17

Up!grade TSI schreef:
za 13 jan 2024, 12:23
Teun schreef:
vr 12 jan 2024, 13:33
DrEd schreef:
vr 12 jan 2024, 12:04
Oxidatie onder de laklaag. Poetsen gaat niet helpen en ik ben benieuwd of je ze met schuren en spuiten wel weer een beetje toonbaar kunt maken.
Thanks voor je reactie! Ik heb een nieuwe set besteld. Is zulke oxidatie in de toekomst te voorkomen? Bijvoorbeeld door ze regelmatig schoon te maken?
Sowieso zou ik de hele auto, dus inclusief de wielen en naafkappen regelmatig schoonmaken.
Lijkt mij persoonlijk vrij logisch al deelt niet iedereen die mening natuurlijk...
Haha zeker! Ik ben zuinig op mijn Upje. Bedankt voor jullie reacties.

Plaats reactie